نوشت افزار (لوازم التحریر)

نکاتی برای خرید بهترین لوازم التحریر

دغدغه‌ی خیلی از خانواده‌ها و دانش‌ آموزان خرید زیباترین و مرغوب‌ترین لوازم التحریر است. چرا که برای تهیه‌ی هر کدام باید هزینه‌ی زیادی پرداخت کنند. در این مقاله قصد داریم نکات مهمی که باید هنگام خرید لوازم التحریر رعایت کنید به شما ارائه دهیم.

متناسب با روحیات فرزند خود، لوازم التحریر بخرید

متناسب با روحیات فرزند خود، لوازم التحریر بخرید

تقریبا تمامی بچه‌ها در یک رده‌ی سنی یک علاقه مشترک دارند. از این رو باید رنگ‌ها و طرح‌های مناسب با رده‌ی سنی آن‌ها را انتخاب کرد. خرید لوازم التحریر با تصاویر خشونت آمیز و رنگ‌های کدر و مات برای دانش آموز دبستانی مناسب نیست. بلکه باید طرحی را مد نظر داشت که باعث انگیزه و شادی آن‌ها شود. همچنین سعی کنید با درون فرزندان خود ارتباط برقرار کنید تا بتوانید بهترین لوازم التحریر را بر اساس روحیات آن‌ها تهیه کنید.

نکات مهم هنگام خرید کوله پشتی

نکات مهم هنگام خرید کوله پشتی

به نظر شما هنگام خرید کوله پشتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟ ما در ادامه قصد داریم به ذکر یکسری نکات مهم و کاربردی بپردازیم. با ما همراه باشید.

1. جثه‌ی فرزند خود را در نظر بگیرید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در انتخاب کوله پشتی مد نظر داشته باشید، اندازه‌ی آن است. کوله پشتی را باید در ابعادی متناسب با نیاز و فیزیک بدن دانش آموز تهیه کنید. بسیاری از کیف‌ها متناسب با طول بالا تنه ساخته می‌شود. کوله پشتی‌ها بر اساس سایز به سه دسته ی زیر تقسیم می‌شوند:
کوچک: کیف‌هایی با سایز ۴۵ سانتی متر هستند.
متوسط: کو‌له‌هایی به ابعاد ۴۵ الی ۵۰ سانتی متر هستند.
بزرگ: کوله‌هایی به ابعاد ۵۰ سانتی متر یا بیشتر که غالباً مناسب دانش آموزان دبیرستانی‌ است.

2. میزان مقاومت کوله پشتی

نکته ی دیگری که باید در خرید بهترین لوازم التحریر مد نظر داشت، میزان مقاومت کوله پشتی است. مقاومت کوله بر اساس جنس ژیپ، جنس کوله (که معمولا از جنس پلی استر، نایلون یا چرم می‌باشد)، با قیمت‌های مختلفی به بازار عرضه شده اند. کیف‌هایی که جنس نامرغوب دارند معمولا از قسمت جای بند، زیپ یا ناحیه‌ی دوخت دچار آسیب و صدمه می‌شوند.

3. کوله، حافظ وسایل شماست

یکی دیگر از نکاتی که باید در زمان خرید بهترین لوازم التحریر در نظر بگیرید، خرید کیفی است که از لوازم فرزند شما محافظت کند. بعضی از کوله‌ها ضد آب هستند که در زمان بارش باران و برف از وسایل داخل کیف محافظت می کنند. بعضی از کیف‌ها برای لپ تاپ و دیگر لوازم الکترونیکی پد محافظ دارند. شاید برای دبیرستانی‌ها و دانشجویان این مدل با این قابلیت عالی باشد اما در حالتی که وسیله‌ای درون آن‌ها نیست کمی سنگین هستند. بنابراین اگر قصد حمل لوازم الکترونیکی با این کوله پشتی ندارید، گزینه ی مناسبی برای شما نیست.

بهترین مداد را برای لوازم التحریر خرید کنید

بهترین مداد را برای لوازم التحریر خرید کنید

بچه‌های پایه‌ی اول ابتدایی بیشترین مصرف مداد را دارند. در زمان خرید نوشت افزار مثل مداد، باید یک سری سوالات را از خودمان بپرسیم و به دنبال یافتن پاسخی برای آن ها باشیم. این سوالات عبارتند از:

  • مداد و مغز آن از چه جنسی هستند؟
  • برای چه کاری از این نوشت افزار استفاده می کنیم؟ (نوشتن، طراحی، تست‌زنی و…)
  • با چه قیمتی این نوشت افزار را می توان تهیه کرد؟
  • مداد مد نظر شما از چه درجه سختی و نرمی برخوردار است؟
  • مداد به چه شکل و اندازه‌ای است؟

نکاتی در زمینه‌ی خرید مداد شمعی و ماژیک

نکاتی در زمینه‌ی خرید مداد شمعی و ماژیک

در زمان خرید بهترین نوع این نوشت افزار، باید توجه کرد که ماده‌ی اولیه‌ی آن‌ها چیست و از چه موادی ساخته شده اند؟ اکثر مداد شمعی و ماژیک ها از رنگ و پارافین تشکیل شده‌اند. از این رو، به هیچ عنوان نباید با چشم تماس برقرار کنند. در زمان خرید مداد شمعی مدلی را انتخاب کنید که حتما روکش داشته باشد. برای اطمینان از خرید خود سعی کنید حتما از بین مارک‌های مورد اطمینان خرید کنید چرا که اکثرا مواد اولیه‌ی آن‌ها غیر سمی است. ماژیک‌هایی که برای هایلایت نکات و با رنگ‌های متنوع به بازار ارائه شده اند، معمولا چشم کودک شما را خسته می‌کند و برای آن‌ها ضروری نیست.

بهترین پاک‌ کن را برای تهیه‌ی لوازم التحریر فرزند خود خرید کنید

بهترین پاک‌ کن را برای تهیه‌ی لوازم التحریر فرزند خود خرید کنید

پاک کن، یکی از ابزارهای پر کاربرد مخصوصا برای بچه‌های ابتدایی است. در ادامه و در این قسمت از مقاله نکاتی را به شما ارائه خواهیم داد تا بتوانید بهترین پاک کن را انتخاب کنید.

  • این نوشت افزار برای فرزند شما چه کاربردی دارد؟ (برای طراحی، نوشتن تکالیف مدرسه، نقاشی و…)
  • پاک کن باید از میزان درجه سختی و نرمی مناسبی برخوردار باشد. به طوری که هم به راحتی خرد نشود و هم اینکه کمترین اثر را از مداد بر جای بگذارد.
  • به قدرت این نوشت افزار توجه ویژه‌ای داشته باشید. بسته به جنسی که انتخاب می‌کنید نباید اثری از پاک کن باقی بماند.
  • این نوشت افزار را به چه شکل و شمایلی تمایل دارید خرید کنید. به صورت ساده یا فانتزی؟ معمولا برای بچه‌ها شکل‌های فانتزی جذاب‌تر هستند اما حتما بررسی کنید که کیفیت مطلوبی دارند یا خیر. برندهای مرغوب که به شکل طرحدار به بازار عرضه می‌شوند، عبارتند از: سی‌بی‌اس، پلیکان، پارسی‌کار، هدهدک و…
  • این نوشت افزار را در اندازه‌ی مناسبی تهیه کنید. بچه‌ها معمولا یا خیلی زود وسایل خود را گم می‌کنند یا اینکه در کمترین زمان ممکن از آن‌ها خسته می‌شوند و دوست دارند از وسایل جدید استفاده کنند. خرید این نوشت افزار با سایز مناسب از نظر هزینه نیز برای شما بهینه‌تر است.

برای تهیه‌ی اتود مناسب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای تهیه‌ی اتود مناسب باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

یکی از پرطرفدارترین نوشت افزارها، مداد نوکی یا اتود است. علت محبوبیت آن هم عدم نیاز به ترشیدن و سهولت در تجدید مغز مداد است. همچنین با استفاده از مداد نوکی می‌توان یکنواختی ویژه و خاصی در متن‌های خود ایجاد کرد. اما دقت کنید که بچه‌هایی که به تازگی وارد مدرسه شده‌اند بهتر است از مدادهای ساده استفاده کنند. در زمان خرید حتما به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید بهترین مداد نوکی را برای لوازم التحریر فرزند خود تهیه کنید.

  • استفاده‌ی فرزند شما از اتود چسیت؟ (طراحی و نقاشی، نوشتن تکالیف، نقشه‌کشی و…)
  • بسته به کاربرد، درجه ضخامت یا قطر مناسبی از نوک را انتخاب کنید.
  • به جنس بدنه‌ی اتود توجه کنید. معمولا جنس پلاستیکی به اندازه‌ی فلزی مقاوم نیستند. بهتر است مدلی را انتخاب کنید که جنس سری مخروطی فلزی باشد. چرا که در زمان نوشتن بیشترین فشار را باید تحمل کند.
  • فنر و قطعات داخلی باید از مقاومت لازم برخوردار باشند.
  • از نظر بازه‌ی قیمتی موردی را انتخاب کنید که برای فرزندتان کاربردی و مقرون به صرفه باشد.

کلام پایانی

در این مقاله، قصد ما معرفی بهترین نوشت افزارها و ذکر یک سری نکات مفید و کاربردی که باید هنگام خرید لوازم التحریر به آن توجه کنید، بود. مطالب این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تا با توجه به نیاز فرزندتان از این نوشت افزارها، لوازمی را خریداری کنید که برای شما مقرون به صرفه باشد. برای خرید لوازم‌ التحریر آنلاین یا خرید نوشت افزار حضوری برای فرزند دلبندتان، اردیبهشت بوک در خدمت شما عزیزان است.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا