متفرقه

چرا باید کتاب سالار مگس ها را بخوانیم؟

کتاب سالار مگس ها به قلم ویلیام گلدینگ نوشته شده است. در بسیاری از ترجمه ها شاهد نام گذاری این کتا‌ب به نام ارباب مگس ها هستیم. این ‌کتاب، اولین قلم این نویسنده می‌ باشد که در سال 1954 نوشته شد. تا به این هنگام حدود 3 فیلم سینمایی با توجه به مطالب این کتاب‌ ساخته و اکران شده است. اهمیت تبعیت از قانون و ضروریت وجود آن از جمله مهم ترین هدف های این رمان می‌ باشد. نویسنده با بهره گیری از خصوصیات ذهنی و فکری خود این چنین بیان می دارد که داشتن یک قانون بد، خیلی بهتر از وجود بی قانونی است. این کتاب‌ نوعی از رمان هایی محسوب ‌می شود که دارای داستان های نمادین و مفهومی می‌ باشد. این اثر، به یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین کتاب‌ های برتر جهان تبدیل شده است.

شرح مختصری از کتاب سالار مگس ها

در کتاب سالار مگس ها شما با پسربچه های 6 تا 12 ساله آشنا خواهید شد. داستان از این قرار است که این گروه از پسربچه ها سوار هواپیما شده و بر اثر سوانح هوایی، در جزیره ای دورافتاده سقوط می‌ کنند. این جزیره در اقیانوس آرام قرار دارد. این پسران هیچ گونه تعامل و تصویر روشن و واضحی از رابطه اجتماعی و … ندارند.

در ابتدا این گونه به نظر می‌ رسد که همه چیز به خوبی و خوشی سپری می‌ شود. کم کم بعد از مدت زمان نسبتاً کمی این افراد به رفع نیازهای ابتدایی خود می‌ پردازند و زندگی آنان تغییر می‌ یابد. این افراد دنیایی را در این جزیره شکل می‌ دهند که تابع زورگویی و به دور از رابطه دوستانه می‌ باشد. عده ای از این افراد به همراهان ضعیف تر از خود، زور می‌ گویند. با روند این منوال، کم کم روحیات کودکانه این افراد از بین می رود و خشونت سرتاسر جزیره را فرا می‌ گیرد.

کتابی درباره ی ماهیت انسان

در این کتا‌ب، شما با نیرویی فراتر از شرارت ارتباط برقرار خواهید کرد. در میان انبوه نویسندگان، کم تر نویسنده ای پیدا می شود که با چنین دقت و نظمی، به لذت های شرورانه، سردرگمی های کودکانه، طلب قدرت نوجوانی و …. بپردازد.

شخصیت های کتاب سالار مگس ها به گونه ای در کنار یک دیگر تنیده شده و ماجرایی را ساخته اند که هیچ گونه نیازی به همزادپنداری نمی باشد. این کودکان، نوع دیگری از چهره امروزی و حال حاضر ما هستند. از جمله تراژدی های یونان باستان در این روایت عبارتند از چشم انداز دوستی، خاطرات زندگی، ضد و نقیض بودن اخلاق و تفکر.

ناگفته های پنهانی از سالار مگس ها

گذشته از تأثیر این رمان در بخش ادبیات، این کتاب‌ در فرهنگ عمومی نیز به خوبی جا خوش کرده است. روایات فراوانی به قصد احترام به کتاب سالار مگس ها نوشته است تا تاثیر این کتاب‌ را بیش از پیش نماید.
در سریال مردگان متحرک و هم چنین گم شده، در موزیک، تصاویر و بخش های فراوانی شاهد اشاره به این روایات هستیم. حتی در برخی موارد در شبکه های خبری نیز برای آوردن مثال سیاسی و فرهنگی، از بخش هایی از متن کتاب سالار مگس ها بهره می برند.

ممنوعیت این کتاب در آمریکا

کتاب سالار مگس ها در دهه 1960 در جدول متونی قرار گرفت که حتما باید در دانشکده ها و مدارس آمریکا توسط دانشجویان خوانده می شد؛ اما این اثر در کم ترین زمان به یکی از چالش برانگیزترین کتاب ها تبدیل گردید. مسئولان زیادی سعی کردند که این کتا‌ب را در مدارس دانشکده ها ممنوع اعلام نمایند. افرادی که قصد ممنوعیت این کتا‌ب را داشتند بر این باور بودند که این اثر باعث می شود تا روحیه افراد به مرور زمان تضعیف شود.

زیرا این کتاب به صورت کاملاً واضحی می گوید که انسان و حیوان تفاوت بسیار کمی با یک دیگر دارند. گروه دیگر کتاب سالار مگس ها را کتابی خشن و به دور از روایات اخلاقی می دانند. به جرأت می توان گفت که هدف اصلی این کتاب، شکوه و جلال بخشیدن به رفتارهای غیرانسانی نیست. بلکه این کتاب اخلاق و خصوصیات جامعه بدون قانون را روایت کرده و تجزیه و تحلیل می نماید.

خرید کتاب سالار مگس ها از اردیبهشت بوک

کتاب ها به زندگی ادمی جان می دهند. البته لازم است در انتخاب نوع کتاب دقت زیادی نمایید. چه بسا یک کتاب بتواند نوع دید شما را بهتر و کتابی دیگر نوع نگاه شما را بدتر از قبل نماید. البته ممکن است برداشت شما از یک متن بسیار متفاوت تر از ذهن خلاق و هدف نویسنده باشد.

اگر کتاب خوانی را تازه شروع کرده اید. بهتر است از از رمان های مشهور، مطالعه را شروع نمایید. کتاب سالار مگس ها می تواند یکی از بهترین گزینه های روی میز شما باشد. شما با خواندن این کتاب در دنیای جدید پای می گذارید. پستی و بلندی های زیادی را تجربه خواهید کرد. شما می توانید کتاب سالار مگس ها را با بهترین کیفیت و بادوام ترین نوع جلد، از اردیبهشت بوک خریداری نمایید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا