اردی نوشتی ها

روسيه؛ سرزمين خلق شاهكارها

از ادبیات هر کشور چه بخوانیم؟  روسیه؛ سرزمین خلق شاهکارها

روسیه؛ سرزمین خلق شاهکارها…

سیر تکاملی ادبیات روسیه، با فراز و نشیب‌های تاریخی این کشور پیش رفته است و در زمان‌های گوناگون نویسندگان بزرگ روس دست به خلق شاهکارهایی زده‌اند که برای سال‌ها مخاطبان را با خود همراه کرده است.
ما برای آشنایی با ادبیات این کشور راه را برای علاقمندان هموار‌تر کرده‌ایم.

«ابله»
از معروف ترین آثار فئودور داستایفسکی که در آن به شکلی بسیار واقع‌گرایانه به موشکافی شرایط جامعه و شخصیت‌های داستان پرداخته است.

برادران كارامازوف، فئودور داستایفسکی«برادران کارامازوف»
رمانی تاثیرگذار از فئودور داستایفسکی، رمان‌نویس مشهور روس که داستانی خواندنی از زندگی پنج برادر که تلاش می‌کنند از نقطه نظر خود معنی زندگی را پیدا کنند، بیان می‌کند.

«جنایت و مکافات»
داستانی مشهور از جمله آثار فئودور داستایفسکی که در آن با تحلیل انگیزه‌های جوانی که بر حسب اتفاق تبدیل به قاتل شده است و روانکاوری انگیزه‌های او، ما را با مفاهیم عمیقی رو‌به‌رو می‌کند.

«جنگ و صلح»
لئو تولستوی، رمان‌نویس مشهور و بزرگ ادبیات روسیه در مهم‌ترین اثر خود ما را به روز های جنگ روسیه و فرانسه و دورانی که مردم این دو کشور درگیر جنگ و کشورگشایی بوده و از روزهای تلخ و تاریک تاریخ دنیاست، می‌برد.

«مرگ ایوان ایلیچ»
داستانی به قلم لئو تولستوی که در این کتاب از تمام قدرت خود برای به تصویر کشیدن روحیات و احساسات یک بیمار استفاده می‌کند. او روحیات چنین بیماری را از لحظهٔ آگاه‌شدنش از بیماری تا لحظهٔ مرگ به زیبایی توصیف می‌کند.

«مرشد و مارگاریتامرشد و مارگریتا، میخائیل بولگاکف»
مرشد و مارگریتا شاهکاری ادبی و برجسته‌ترین اثر میخائیل بولگاکف، نویسنده روس است. این کتاب نقدی است که میخائیل بولگاکف در قالب داستانی خواندنی و جذاب به مسکو در دوره و زمانه‌ی خودش، وارد کرده است.

«سعادت زناشویی»
نوشته‌ای به قلم لئو تولستوی با بیان زندگی زناشویی، عشق و زوال آن پس از ازدواج است. در این رمان ماجرای عاشق شدن و ازدواج دختری به نام ماریا روایت می‌شود.

«به سلامتی خانم‌ها»
مجموعه منتخبی از 100 داستان کوتاه و طنز به قلم آنتوان چخوف، نمایشنامه‌نویس و داستان‌کوتاه‌نویس نامی روس که او را از بزرگترین داستان‌کوتاه‌نویسان تاریخ می‌دانند.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا