اردی نوشتی هااروپاییفانتزی

جی.کی.رولینگ؛ خالق شنیدنی ترین قصه های جادویی

جی.کی.رولینگ؛ خالق شنیدنی‌ترین قصه‌های جادویی

دلت به حال مرده‌ها نسوزه
نگرانِ زنده‌ها باش
مخصوصا اون‌هایی که بدون عشق زندگی می‌کنن!

جی.کی.رولینگ؛ خالق شنیدنی‌ترین قصه‌های جادویی

در سال ۱۹۹۰ میلادی هنگامی که قطار برای سفر طولانی خود به راه افتاد، جوآن رولینگ در یکی از کوپه‌های قطار مشغول به استراحت بود؛ استراحتی که ذهن او را به اعماق رویا برد و ایده‌ای را در ذهن او کاشت که جهان ادبیات داستانی را تغییر داد؛ بله، او دنیای هری پاتر را خلق کرد.

 

«قدم قدم تا ساختن رویا»

ذهن خلاق رولینگ او را در مسیر خلق شاهکاری قرار می‌داد که تا مدت‌ها هیچ‌کس علاقه‌ای به چاپ رمان او نداشت و در نهایت در اوج ناامیدی و شکست، یک انتشاراتی کوچک مسیر پیشرفت را برای او باز کرد و حاصل تولد اولین کتاب رولینگ، فروش ۱۲۰ میلیون نسخه و ترجمه به زبان‌های مختلف دنیا بود.

«نامی به فراز قله های شکوه»

جوآن رولینگ (۳۱ ژوئیه ۱۹۶۵)؛ ملقب به جی.کی. رولینگ نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و تهیه‌کننده مشهور بریتانیایی است؛ شهرتی که حاصل از خلق پرفروش‌ترین مجموعه کتاب‌های تاریخ به نام “هری پاتر” با انتشار بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه و ترجمه شده به ۶۵ زبان دنیا همراه با جوایز و افتخارات متنوع می‌باشد.

«جرقه‌ای پرامید»

“آنچه باید بیاید‌، می‌آید و هر وقت لازم باشد ما با آن روبه‌رو می‌شویم.”

رولینگ کودکی خود را با علاقه به نوشتن آغاز کرد، شروع راهی که هرچند در ابتدای آن موفق نبود ولی جرقه‌ای پرامید توانست بر تمام سختی‌های او چیره شود؛ جوآن ۶ ساله هنگامی که اولین بار قلم را در دست خود گرفت نمی‌دانست که روزی می‌تواند خالق دنیایی پرشکوه و خیال‌انگیز باشد که مردم جهان را به شگفتی وادار کند.

جي كي رولينگ معرفي كتاب هري پاتر

«مسیر سخت موفقیت»

“من به تلاش زیاد و شانس اعتقاد دارم، و اولی اغلب منجر به دومی می‌شود.”

مسیر سخت زندگی رولینگ بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه و با منشی‌گری و ترجمه آغاز شد و بعد یک ازدواج بسیار ناموفق به انتهای خود نزدیک می‌شد؛ فرار از دل افسردگی و پناه بردن به قلم و ادبیات راهی بود که رولینگ و زندگی او را نجات داد.

«فقر و ثروتی مادی و معنوی»

فقر و تنگدستی رولینگ بعد از موفقیت‌هایش، او را به جایگاهی رساند که اکنون از ثروتمندترین زنان جهان و به عنوان فردی بسیار تاثیرگذار شناخته می‌شود؛ او در حال حاضر فعالیت‌های انسان‌دوستانه و خیرخواهانه بسیاری را به عهده گرفته و پشتیبانی می‌کند.

«از جهان ادبیات تا پرده نقره‌ای»

در سال ۱۹۹۸ اولین قسمت از مجموعه فیلم‌های هری‌پاتر به نمایش درآمد؛ در پی استقبال بی‌نظیر مردم از فیلم و با اتمام نگارش کتاب‌ها در سال ۲۰۰۶، مجموعه فیلم‌ها در ۸ قسمت ادامه پیدا کرد و عاشقان خود در سراسر جهان را با خود همراه کرد.

“شادی رو میشه تو تاریک‌ترین لحظات پیدا کرد، فقط اگر یک نفر یادش باشد که چراغی روشن کند”

آلبوس دامبلدور

 

جی.کی. رولینگ و دستاوردهایش در جهان ادبیات، نمادی برای گریز از ناامیدی و شکست‌هایی است که ما را به انتهای خط می‌رسانند، اما همیشه پنجره‌ای برای فرار به سوی نوری امیدبخش وجود دارد؛ ما می‌آموزیم که شکوه و افتخار واژه‌هایی هستند که از پس تلاش و امیدواری بدست می‌آیند و شکست‌های ما پلی به سوی موفقیت‌های بی‌تکرار هستند.

رولینگ جوایز و افتخارات خود همچون ۴ جایزه کتاب سال کودک بریتانیا، «جایزه هانس کریستن اندرسون» و «جایزه افتخاری خانواده سلطنتی بریتانیا» را مدیون ایده ای است که جهان او و جهان ما را تغییر داد؛ ایده ای از دل شکست‌ها و ناامیدی‌ها تا آموختن عشق و امید و شکوفایی و تلاش برای ساختن زندگی بهتر.

 

اگر شما از طرفداران مجموعه کتاب های هری پاتر هستید، برای ما بنویسید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا