دنیای کتاب صوتی

معرفی 7 کتاب صوتی که باید بشنوید!!

در دنیای امروز که سرشار از دغدغه و مشغله‌های فراوان است، کتاب صوتی می‌تواند محدودیت‌هایی که برای مطالعه کتاب وجود دارد، را کم کند. با توجه به‌ سرعت پیشرفت تکنولوژی و فناوری که باعث ایجاد مشغله در زندگی شده‌؛ استفاده از کتاب صوتی و گوش دادن به آن، یکی از راه‌های بهینه ‌سازی در صرف وقت می باشد. می‌توان با گوش دادن به این کتاب‌ها از این دنیای زیبا لذت برد و در هر جا و مکانی به آن دسترسی داشت. افراد در خرید هر نوع کتاب چاپی یا الکترونیکی، استانداردها و ویژگی‌هایی را مورد بررسی قرار می‌دهند. از جمله: سلیقه ی شخصی، ترجمه، کاغذ با کیفیت یا انتشارات خوب. ولی در انتخاب یک کتاب صوتی علاوه ‌بر همه ی این‌ موارد، به درست خوانی و صدای گوینده نیز توجه می‌شود.

معرفی 7 مورد از بهترین کتاب های صوتی

معرفی 7 مورد از بهترین کتاب های صوتی

در این مقاله سعی بر آن داریم تا 7 نمونه از بهترین کتاب های صوتی را به شما معرفی کنیم. کتاب‌هایی که کیفیت عالی از لحاظ شنیداری دارند و با صدای رسا و دل‌ نشین خوانده می‌شوند. اگر شما هم خواهان مطالعه کتاب هستید و محدودیت در مطالعه آن دارید، با ما همراه باشید و این مقاله را از دست ندهید.

صد سال تنهایی

یکی از معروف ‌ترین و شاخص ‌ترین اثر گابریل گارسیا مارکز، کتاب صد سال تنهایی می باشد. سبک این اثر، رئالیسم جادویی است. اولین ترجمه این کتاب به قلم بهمن فرزانه انجام‌ شده است. در این داستان؛ جادو، تخیل و واقعیت با هم ترکیب‌ شده و نتیجه‌ این ها، باعث شکل گیری این اثر گردیده‌ است. شباهت اسم ‌ها با یکدیگر و وجود شخصیت‌های فراوان در این داستان، از چالش‌های این کتاب می باشد. موضوع این داستان سرگذشت چند نسل از یک خانواده با سرگذشت‌های عجیب است. با توجه به این‌ که مهدی پاک‌ دل خوانش درست و باکیفیت از این داستان را با صدای دلنشینش ارائه کرده، باعث شده که نسخه‌ی صوتی این کتاب همانند نسخه چاپی آن مورد تایید اکثریت قرار گیرد.

کیمیاگر

معروف ترین اثر پائولو کوئیلو کیمیاگر است. این اثر در زمان اندکی به زبان‌های گوناگون ترجمه شد. همچنین در زمان خود سر و صدای زیادی به پا کرد. در این داستان چوپانی که برای رسیدن به گنج زندگی خود از مکان امنش فراتر می رود و پا به دنیای خارج از منطقه اش می‌گذارد. با وارد شدن به دنیای ناشناخته و جست‌وجو کردن، چوپان درس‌های زیادی یاد می‌گیرد و تبدیل به شخصیت جدیدی می‌شود. محتوای این داستان به گونه‌ای است که هر فردی احساس می‌کند که داستان زندگی خودش را می خواند. به‌ همین دلیل حس همزاد پنداری به او دست می‌دهد. در کل می‌توان گفت این کتاب صوتی، داستان زندگی همه انسان‌ها است.

کتاب صوتی سمفونی مردگان

یکی از نویسندگان شناخته‌ شده ایرانی، عباس معروفی است. این نویسنده با اثر شاخصی به نام سمفونی مردگان توانست یکی از بهترین رمان‌های ایرانی را هم از لحاظ کیفیت نوشتن و هم از لحاظ روایت ارائه دهد. این داستان در یکی از شهرهای ایران به نام اردبیل در زمان جنگ جهانی اول روایت شده است. در این اثر خانواده‌ای شش‌ نفره تحت تاثیر محیط، روزگار خود را می‌گذراند و زندگیشان با تعصبات پدر خانواده، رو به نابودی می‌رود. در سر تا سر این کتاب؛ حس سرما، تلخی و تاریکی وجود دارد. نویسنده این اثر آنقدر فضا و شخصیت را خوب توصیف کرده‌ که بعد از مطالعه این کتاب باز سرمای آن حس می‌شود. حسین پاکدل نسخه صوتی این کتاب را با صدای گیرای خود ارائه کرده و باعث شده این داستان سرد و تاریک به یک داستان خاص برای مخاطبان کتاب صوتی تبدیل شود.

دزیره

اگر داستان‌های واقعی با رویدادهای تاریخی ترکیب شوند لذت خواندنشان چند برابر می‌شود. زیرا هم لذت خواندن داستان را به ما می‌دهند هم ما را از رویدادهای تاریخی مطلع می‌سازند. نامزد سابق ناپلئون بناپارت بنام دزیره، در زمان حیات خود خاطرات و اتفاق‌های مهم زندگی‌اش را از خود به‌ جا گذاشته‌ است. بعد از آن این دست‌ نوشته ها به دست یک رمان‌ نویس به نام ماری سلنیکو رسیده است. این شخص آن ها را به یک رمان تاریخی تبدیل کرده‌. لحن مناسب گوینده، این اثر را به یک کتاب صوتی بی‌بدیل تبدیل کرده که شنیدنش بیشتر از خواندنش لذت‌ بخش است.

مردی به نام اوه

این اثر، یکی از رمان‌های خارجی است که عنوان پرفروش‌ترین کتاب را در سال‌های اخیر در ایران به نام خود ثبت کرده است. اوه، پیرمردی است که به‌ تنهایی زندگی می‌کند. فرزندی ندارد و همسرش را نیز از دست‌ داده است. این تنهایی باعث می‌شود که او دست به خودکشی بزند. ولی در هر بار اقدام، اتفاقی می‌افتد و این تصمیم عملی نمی‌شود. با ورود یک زن ایرانی که همسایه جدید اوه می‌شود، زندگی او به جهات تازه ای می‌رود. فردریک بکمن نویسنده این اثر، به‌ قدری زندگی این پیرمرد را جذاب نوشته‌ که نمی‌توان از مطالعه آن دست کشید. کتاب صوتی این اثر با صدای مریم محبوب؛ این داستان را شیرین‌تر کرده‌ است. اگر می‌خواهید کتاب صوتی باکیفیتی را با صدای زیبا و دل‌ نشین بشنوید، پیشنهاد ما به شما همین اثر می باشد.

کتاب صوتی ملت عشق

یکی از کتاب‌های چند سال اخیر که بیش‌ از پانصد بار تجدید چاپ‌ شده، ملت عشق است. نویسنده این اثر الیف شافاک، با روایت کردن دو داستان موازی توانسته‌ است اثری شگفت‌ انگیز را پدید آورد. نویسنده کتاب، داستان زنی بنام الا که با خانواده‌اش زندگی می‌کند را روایت می کند. پسرش برای ادامه تحصیل خود دچار مشکل شده، دخترش با شکست عشقی مواجه شده و همسرش نیز به او خیانت کرده‌ است. این زن سعی می‌کند زندگی خود را تغییر دهد. این اثر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها است که نسخه چاپی، الکترونیکی و حتی کتاب صوتی آن، طرفداران زیادی دارد.

کتاب صوتی خوشه‌های خشم

این اثر؛ در مورد خانواده ی کشاورزی است که بنا به بی‌عدالتی‌های انقلاب صنعتی، مجبور شدند خانه و زمین‌های خود را ترک کنند. سفرشان به‌ سادگی نمی‌گذرد و با هیجاناتی رو به رو می‌شود. جالب است بدانید که نویسنده با نوشتن این داستان، برنده جایزه پولیتزر شد. موضوع این داستان در مورد حیوانات یک مزرعه‌ است که می‌خواهند به رهبری خوک ها علیه صاحب مزرعه شورش کنند تا آزاد شوند. با به قدرت رسیدن یکی از حکام، استبدادی نو در مزرعه شکل می‌گیرد. جورج اورول حکومت دیکتاتوری حاکم شوروی را برای خوانندگان این اثر پدید آورده است. همچنین این داستان در مورد برابری و برادری است که انقلابی در این‌ راستا شکل‌ گرفته ولی؛ این انقلاب شکست می‌خورد. این رمان جز بهترین رمان‌های سیاسی و اجتماعی می باشد.

کلام آخر

کتاب‌های صوتی در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. در این مقاله تعدادی از این آثار را معرفی کردیم. شما می‌توانید برای دریافت این اثرهای صوتی، به سایت اردیبهشت بوک مراجعه کنید. همچنین می توانید از کتاب‌های صوتی معروف دیگر نیز دیدن کنید و با گوش دادن به آن‌ها، لحظات خوشی و دلنشینی را سپری کنید.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا