اردی نوشتی ها

بريتانيا؛ تاريخچه زنده ادبيات جهان

از ادبیات هر کشور چه بخوانیم؟

بريتانيا؛ تاريخچه زنده ادبيات جهان

بريتانيا؛ تاريخچه زنده ادبيات جهان

بریتانیا روایتی باشکوه از جهان فرهنگ و ادبیات در طول تاریخ است؛ قدمتی به بلندای بیش از هزارسال تلاش و قدرت کلام نویسندگان برجسته‌ای که حاصل آن خلق آثاری ماندگار و تاثیرگذار بوده است. ما راوی بخش کوچکی از این اقیانوس بی‌کران خواهیم بود..

 

 

 

هملت”    هملت، اثر ويليام شكسپير

اثری ماندگار و جریان‌ساز از بزرگترین نویسنده ادبیات انگلستان، ویلیام شکسپیر که جزو مشهورترین نمایش‌نامه‌های تاریخ ادبیات جهان به‌شمار می‌آید؛ قصه‌ای از زندگی یک شاهزاده دانمارکی که درگیر انتقام از عموی خود بخاطر قتل پدرش است.

 

 

1984، رماني تاثيرگذار از جورج اورول “۱۹۸۴

رمانی تاثیرگذار به قلم جورج اورول، نویسنده و منتقد مشهور انگلیسی که با قلم خاص خود جامعه‌ای بر خلاف یک آرمان شهر را با سختگیری‌ها، پایمال شدن حقوق و آزادی شهروندان و سلطه‌طلبی افراد قدرتمند به تصویر می‌کشد.

 

 

جین ایر

داستانی عاشقانه اثر شارلوت برونته، نویسنده مطرح انگلیسی که در آن زندگی دختر فقیر و یتیمی با شخصیتی بسیار شجاع که در مقابل بسیاری از قید و بندهای جامعه زمان خودش می‌ایستد را روایت می‌کند.

بلندي هاي بادگير، عاشقانه اي از اميلي برونته      داستان دوشهر، داستاني مشهور از چارلز ديكنز     جين اير، داستانی عاشقانه اثر شارلوت برونته

داستان دو شهر

رمانی مشهور نوشته چارلز دیکنز، یکی از برجسته‌ترین رمان‌نویسان انگلستان که با توانمندی تحسین‌برانگیز خود داستانی در دل انقلاب فرانسه را روایت می‌کند؛ این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تک‌جلدی انگلیسی‌ زبان دنیا و تاریخ است.

بلندی های بادگیر

عاشقانه‌ای از امیلی برونته، نویسنده مشهور انگلیسی و یکی از صد رمان برتر جهان که داستانی عجیب و دردناک با آمیزه‌ای از عشق و ترس را روایت می‌کند؛ داستان عشقی نافرجام و انتقامی هولناک که در یک دهکده اتفاق می‌افتد.

خانم دلوی، از مهم‌ترین نوشته‌های ویرجینیا وولف، نویسنده نامدار انگلیسی است.

خانم دلوی

از مهم‌ترین نوشته‌های ویرجینیا وولف، نویسنده نامدار انگلیسی که از او به عنوان نخستین بانوی فعال در جنبش زنان یاد می‌کنند؛ کتابی که یک روز از زندگی خانم کلاریسا دلوی را از زاویه دید او توصیف می‌کند و خواننده را به اعماق تفکر خود می‌برد.

 

غرور و تعصب

اثر مشهور نویسنده تاثیرگذار انگلیسی، جین آستن، که داستانی زیبا از عشق، غرور و پیش‌داوری‌هایی که عشق را آلوده می‌کنند را روایت می‌کند؛ قصه خانواده‌ بنت که پنج دختر دارند و مادری که تمام فکر و ذکرش، ازدواج دخترانش است.

 

كتاب دوبليني ها و نقد دوبليني ها، مجموعه داستان‌هایی کوتاه از جیمز جویس، نویسنده مطرح ایرلندی است.دوبلینی‌ها

مجموعه داستان‌هایی کوتاه از جیمز جویس، نویسنده مطرح ایرلندی است؛ نثر بسیار قدرتمند این کتاب که به مسائلی همچون عشق، ترس، مرگ و زندگی می‌پردازد، او را به یک شاهکارهای ادبی تبدیل کرده است.

 

 

 

ادبیات بریتانیا از دل تاریخی پر فراز و نشیب سرچشمه می‌گیرد؛ قدمتی بلند مدت که ثمره آن پرورش نویسندگان بزرگ و تاثیرگذار و همچنین جنبش‌های ادبی بزرگ و ذوق و قریحه بی‌همتایی است که نسل به نسل، زبان گویای آن بوده‌اند.

بدون شک برخی از برترین آثار ادبیات کلاسیک با تلاش برای خلق دیدگاهی نو، در میان نوشته‌های نویسندگان انگلیسی‌زبان یافت می‌شود و این شکوفایی و حرکت رو به جلو تا به امروز ادامه داشته است.

شما ادبیات بریتانیا را با چه کتاب‌هایی می‌شناسید؟

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا