متفرقه

آشنایی با 7 نویسنده داستان کوتاه نویس + معرفی آثار

نویسنده داستان کوتاه همواره سعی می کند تا به طرز شگفت انگیزی مطالب را به گونه ای بچیند که کلیات متن، موجب جذابیت متن شود. داستان کوتاه همان گونه که از نامش پیدا است به صورت کلی نوشته می شود و از هر گونه حاشیه روی در این متن خودداری می شود. ما در ادامه بهترین داستان کوتاه همراه با شرح این نویسندگان را بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

معرفی 7 نویسنده داستان کوتاه

ما در این بخش قصد داریم تا 7 مورد از بهترین نویسنده داستان کوتاه را بیان نماییم.

• آنتوان چخوف

آنتوان چخوف یکی از بهترین نویسنده داستان کوتاه می باشد. البته این فرد نوشته خود را تنها به صورت کوتاه بیان نکرده و آثار زیادی به صورت طولانی نوشته است. این نویسنده یکی از نویسنده های چیره دست در قرن نوزدهم در کشور روسیه است. به سبب تأثیرات فراوان نوشته های این فرد، نویسندگان زیادی از قلم چخوب بهره و الگو گرفته اند. حتی در برخی از آثار این نویسندگان به خوبی می توان ردپای نوع و سبک نگارش چخوف را مشاهده کرد. کتاب «بهترین داستان های چخوب» یکی از بی نظیرترین داستان های کوتاه این نویسنده می باشد. این اثر تا سن 24 سالگی این نویسنده به نام، نوشته شده است.

• جروم سلینجر

این نویسنده در 1 ژانویه 1919 در شهر منتهن واقع در نیویورک دیده به جهان گشود. والدین این نویسنده مذهب مشترکی نداشته و یهودی – مسیحی بودند. بعد از این که سلینجر از مقطع ابتدایی فارغ التحصیل شد؛ والدینش او را به دانشکده نظامی فرستاند. متاسفانه وی در آن دانشکده یکی از بدترین شاگردان تاریخ شد. بعد از آن به کشور دیگر قاره اروپا رفت و باری دگر به تحصیل پرداخت. در آن جا نیز به صورت جدی تحصیل را فرا نگرفت و دوباره ترک تحصیل کرد. سلینجر در سال 1940 اولین داستان خود را با عنوان جوانان به چاپ رسانید. از بهترین داستان های کوتاه این نویسند‌ه می توان به «نه داستان» اشاره کرد.

• میخائیل بولگاووف

این فرد یکی از نویسندگان و پزشکان مطرح روسیه در قرن بیستم است. پدر بولگاووف یکی از استادان مطرح آکادمی علوم الهی بود. این نو‌یسنده تحصیلات خود را در کی یف آغاز نمود. سپس در سال 1909 در همان منطقه تحصیلات پزشکی خود را شروع کرد. وی در سال 1910 با بانویی به نام تاتیانا نیکلا آشنا و حدود سه سال پس از آشنایی با وی ازدواج کرد. عمر این رابطه 11 سال بود و پس از 11 سال از یک دیگر جدا شدند. پس از آن بولگاووف تحصیلات پزشکی خود را به اتمام رسانید و تصمیم گرفت به خدمت سربازی رود. کم کم علاقه وی به زبان و ادبیات افزایش یافت. این شور و شوق و علاقه موجب شد تا به نوشتن روی بیاورد. از بهترین داستان کوتاه این نویسنده می‌ توان به «یادداشت های یک پزشک جوان» اشاره کرد.

• آلیس مونرو

نام اصلی این نویسنده داستان کوتاه، آلیس آن لیدلو می‌ باشد. وی در 10 ژوئیه 1913 در یکی از شهرهای کانادا متولد شد. برخلاف زادگاهش اصالت اصلی وی، ایرلندی – اسکاتلندی بود. پدرش کشاورز و مادرش معلم بود. مادرش در 30 سالگی براثر بیماری پارکینسون ضعیف شد. آلبی مجبور شد تا در سن کم (13 سالگی) از مادرش مراقبت کرده و کارهای خانه را به تنهایی انجام دهد. وی برای برطرف کردن نیازهای معیشتی در مکانی به پیشخدمتی مشغول شد و مدتی نیز در کتابخانه ای کار کرد. آلیس در نوجوانی نوشتن را شروع کرد و رفته رفته به صورت حرفه ای این شغل را ادامه داد. از بهترین آثار کوتاه وی می توان به «زندگی عزیز» اشاره کرد.

• هاروکی موکارامی

این نویسنده یکی از بهترین نویسنده داستان کوتاه می باشد. وی در سال 1949 در ژاپن دیده به جهان گشود و آثار فراوانی از نویسندگان معروف را مطالعه کرد. خواندن آثار نویسندگان اروپایی، کم کم در زندگی و در نوشتار این نویسنده رنگ گرفت. همین امر موجب شد تا در نوشته هایش اثراتی از نوع نگاه و نوشتار اروپایی به چشم بخورد. این فرد با این که در کشور ژاپن از محبوبیت خوبی برخوردار شد؛ اما هم چنان وی را نویسنده ای غرب زده (گرایش به آداب و رسوم و غرب و ..) می دانستند. از بهترین آثار کوتاه وی می توان به «دیدن دختر صددرصد دل‌خواه در صبح زیبای ماه آوریل» اشاره کرد.

• محمدعلی جمال زاده

حتما نام استاد محمدعلی جمال زاده را بارها و بارها شنیده اید. این فرد برجسته، نویسنده و مترجم بود. در کنار این دو حرفه به کارهای پژوهشی و نقد ادبی پرداخت. از این فرد به عنوان بنیان گذار داستان نویسی نوین یاد می شود. به عبارت دیگر محمدعلی جمال زاده پدر داستان های کوتاه ایرانی محسوب می شود که خود از پیشگامان نویسندگی داستان کوتاه می باشد.

آثار وی ویژگی های جالبی دارد. نوع شخصیت پردازی و نوع نگاه نویسنده به اطرافیان، خبر از چیرگی عالی نویسنده بر قلم و نگارش می دهد. روایت داستان به شکلی روان بیان شده اما به زیرکانه ترین شکل، این مکالمات صورت گرفته است. محمدعلی جمال زاده به انسان ها شخصیت های دقیق خودشان را نسبت می دهد. به عنوان نمونه یک انسان خسیس را با تمام ویژگی هایی که داشت توصیف می کرد. در آثار و جراید این نویسنده طنزپردازی مشاهده می شود. طنز در روایات موجب می شود تا خواننده کتاب، در حین مطالعه تلنگری گرفته و از حالت یکنواختی خارج شود. برخی از بهترین آثار این نویسنده داستان کوتاه می توان به «دوستی خاله خرسه» و «یکی بود، یکی نبود» اشاره کرد.

• ادگار آلن پو

یکی از نویسنده های داستان کوتاه چیره دست آمریکایی، ادگارد آلن پو است. این نویسنده در نوشتن رمان ها و داستان های جنایی بسیار تبحر دارد. کلمات را طوری در کنار یک دیگر قرار می دهد که بیش ترین مفهوم را داشته باشد. با این حال که به بیان جزئیات در نوشته هایش نمی پردازد؛ اما رفته رفته با خواندن ادامه مطالب، همه چیز در ذهن خواننده کتاب نقش می بندد. از جمله داستان کوتاه این نویسنده مشهور می توان به «از رنگ های کودکی تا سوگ همسر جوان» و «از سوسک تا کلاغ» اشاره کرد.

خرید کتاب از فروشگاه اردیبهشت بوک

فروشگاه اردیبهشت بوک، تمامی کتاب ها را در یک مکان جمع آوری کرده است. امروزه خرید اینترنتی به یکی از متداول ترین روش های خرید تبدیل شده است. فقط کافی است به وب سایت اینترنتی ما وارد شوید و نام کتاب موردعلاقه خود را در بخش جست و جو وارد نمایید. شما می‌ توانید قبل از خرید این کتاب ها، خلاصه و چکیده ای از کتاب موردعلاقه خود را بخوانید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا