متفرقه

معرفی کتاب های کودکی که برای کودکان نوشته نشده‌ اند!

کتاب های کودکان به شکلی نوشته می شوند که برای خواننده مطالب قابل فهم و روان باشند. برخی از کتاب های کودکان علی رغم نام و دسته بندی، مخصوص بزرگسالان هستند. اگر بخواهیم واضح تر و صریح تر بیان نماییم. این گونه محصولات کتابی هایی ظاهرا کودکانه می باشند که مخصوص بزرگسال نوشته شده اند. ما قصد داریم در این مقاله ۵ مورد از این کتاب ها را با توضیحات به شما معرفی کنیم.

چند مورد از بهترین کتاب های کودکان مخصوص بزرگسالان‌‌‌

ما در این زیر به چند مورد از بهترین کتاب های کودکان اشاره خواهیم کرد که با هدف جلب توجه برای بزرگسالان نوشته شده اند.

1_ شازده کوچولو از مشهورترین کتاب های کودکان‎ برای بزرگسالان‎

اولین و مشهور ترین موردی که می خواهیم به آن بپردازیم، اثر مشهور شازده کوچولو است. که قطعا تاکنون حداقل یک بار اسمش را شنیده اید. شازده کوچولو، اثری خیال انگیز و زیبا است. در جریان این کتاب احساسات به ساده ترین شکل، تجزیه و تحلیل شده است.  اصلی که بر اثر مادیات و پول پرستی از خصلت‌ های انسانی به دور افتاده‌اند تحت نظام آدم های بزرگ به باد سخره گرفته شده است. شازده کوچولو، مملو از یک دنیا شور و هیجان، درآمیخته با معانی است. تمام آرزوها و آرمان های شازده کوچولو لمس شدنی است. در جسمی کوچک تمام پاکی ها، زیبایی ها و حقیقت ها را در خود دارد. و هر گونه زشتی و ناخالصی به دور است. حرف های شازده کوچولو، به شما حقیقت و راستی را هدیه می‌کند.

آنتوان دوسنت اگزوپری در سال ۱۹۰۰ در شهر لیون متولد شد. او در چهارده سالگی والدین خود را از دست داده و یتیم شد. پس از آن مسئولیت خانواده به دوش وی افتاد. اگزوپری خدمت نظام را در نیروی هوایی گذراند. فن خلبانی و مکانیک را یاد گرفت و به خدمت ارتش درآمد. سپس اگزوپری بعد از تسلیم فرانسه به قوای آلمان، از آن کشور تبعید شد. سپس به آمریکا رفت. در آن کشور سه کتاب نوشت که شازده کوچولو یکی از آن سه موارد است. در آخر او در یکی از پروازهایش ناپدید شد و دیگر هرگز بازنگشت. کتاب شازده کوچولو یکی از بهترین کتاب های کودکانه با هدف مطالعه برای بزرگسالان است. شما می توانید برای مشاهده و خرید کتاب شازده کوچولو به سایت فروشگاهی اردیبهشت بوک مراجعه کنید.

2_ ماهی سیاه کوچولو

یکی دیگر از کتاب های کودکانه با مضمون بزرگسالان، ماهی سیاه کوچولو می باشد. این کتاب یکی از اثرات مشهور جنجالی صمد بهرنگی بود که در سال ۱۳۴۷ توسط کانون پرورش فکری کودکان منتشر شد. در همان سال برگزیده کتاب کودک شد. هم چنین این اثر چندین جایزه بین المللی دریافت نمود. داستان این کتاب، در مورد ماهی کوچکی است که به شوق دیدن دریا خطر می‌کند. سفر دور و درازی با تجربه های متفاوت، برای رسیدن به رهایی را آغاز می نماید. داستان ماهی سیاه کوچولو شخصیت های فراوانی دارد. فرعی و اصلی، مثبت و منفی، شخصیت های پویا و شخصیت اصلی داستان، ماهی سیاه کوچولو در این داستان خود شخصیتی پویا است.

صمد بهرنگی آموزگار، منتقد اجتماعی، مترجم، داستان‌ نویس و محقق فولکلور آذربایجانی بود. صمد بهرنگی از بیست سالگی نوشته هایش را در معرض دید دیگران قرار می‌داد. او در بیست و هشت سالگی کتاب ماهی سیاه را نوشت. با توجه به جلد و شیوایی متنی که دارد، در ابتدا انتظار می رود که این کتاب مخصوص کودکان باشد. با مطالعه بیش تر و ادامه روند مطالعه، شاهد جذابیت این کتاب برای بزرگسالان هستیم. همانطور که پیش تر گفتیم این اثر توانست جوایز با ارزشی را کسب کند. در نهایت یک سال بعد از نوشتن این کتاب، صمد بهرنگی دار فانی را وداع گفت. شما می توانید برای مشاهده و خرید کتاب ماهی سیاه کوچولو به سایت فروشگاهی اردیبهشت بوک مراجعه کنید.

3_ بابا لنگ دراز از مشهورترین کتاب های کودکان برای بزرگسالان

این داستان درباره زندگی دختری به نام جروشا ابوت است. جروشا ابوت ملقب به جودی ابوت، در پرورشگاه بزرگ شده است. سپس ‌فردی ناشناس وارد زندگی او ‌می‌شود. وی با اسم آقای اسمیت هزینه های تحصیل جودی را می‌دهد. وی سپس ابوت را به دانشگاه می‌فرستد؛ اما مشروط بر اینکه جودی هر ماه برای او نامه بنویسد و او را در جریان کار های روزمره و تحصیلش بگذارد.

کتاب بابا لنگ دراز، یکی از شاهکارهای کلاسیک است که توسط جین وبستر نوشته شده است. این اثر و در سال ۱۹۱۲ منتشر شده است. نثر روان این نویسنده باعث می‌شود که شما به راحتی با کتاب و قهرمانش به نام جودی ابوت، ارتباط برقرار کنید و از لحظه به لحظه داستان لذت ببرید. این اثر چندان مشهور شد که از این کتاب، کارتون و فیلمی با مضمون همین نوشته ساخته شد. این فیلم و این کتاب یکی از مشهورترین و دوست داشتنی ترین کتاب های کودکان برای بزرگسالان است. شما می توانید برای مشاهده و خرید کتاب بابا لنگ دراز به سایت فروشگاهی اردیبهشت بوک مراجعه کنید.

4_ نیروی اهریمنی اش

نیروی اهریمنی یکی از کتاب های کودکان مخصوص بزرگسالان، رمانی تخیلی است. داستان درباره ی دو نوجوان به نام لایرا بلاکوا و ویل پری است. این دو در دو دنیای موازی زندگی می‌کنند. سرنوشت این دو به هم گره خورده است. داستان از کالج آکسفورد آغاز می‌شود. المان های تخیلی مثل، جادوگرها، خرس های قطبی زره پوش در رمان وجود دارند.

همچنین مفاهیمی از فیزیک فلسفه و خداشناسی موضوعاتی هستند که رمان با آن ها آمیخته شده است. این کتاب نوشته فیلیپ پولمن، نویسنده انگلیسی است. برخلاف این که شخصیت های این رمان نوجوان هستند؛ اما پولمن این کتاب را برای همه ی گروه های سنی نوشته است. این مجموعه عمیق ترین و با معنی ترین رمان فانتزی محسوب می شود که می‌توانید از خواندن آن لذت ببرید.

5_ در جستجوی قطعه گمشده

خواندن کتاب قطعه گمشده برای بزرگسال و ح-تی کودکان پیشنهاد می‌شود. زیرا این کتاب، یکی از زیباترین کتاب های کودکان مخصوص بزرگسالان و کتابی کم حجم است. نوشته های این کتاب به شکلی شیوا، زبانی ساده و صمیمی نوشته شده است. به بیان ماجراهای شما، برای انتخاب پارتنر، همدم و یا همراه می‌پردازد.

سرانجام این رمان به نقطه ای می‌رسد که خود آغاز حرکت و جستجوی تازه ای است. این کتاب توسط شل سیلور استاین نویسنده آمریکایی به قلم تحریر در آمده است. این کتاب برای کودکان نوشته است. اما مانند همیشه همه از نوشته های سیلوراستاین لذت می‌برند و تنها مختص به گروه سنی خاصی از مخاطب نیست. شما می توانید برای مشاهده و خرید کتاب قطعه گمشده به سایت فروشگاهی اردیبهشت بوک مراجعه کنید.

شرح مختصری از کتاب های کودکان پر از مفاهیم عمیق!

کلیه کتاب هایی را که به شما عزیزان معرفی کردیم، قصه هایی فقط برای کودکان نیست. این کتاب ها قصه هایی فقط برای سرگرمی نیست؛ بلکه قصه هایی برای آموختن است. امید که با خواندن این کتاب ها لذت ببرید. شما می توانید این کتاب ها را از بخش کتاب بزرگسال و کتاب کودک و نوجوان وبسایت رسمی اردیبهشت بوک، با بهترین قیمت و در کمترین زمان، دریافت نمایید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا