دنیای کتاببا چه فرهنگی میخوای آشنا بشی؟پیشنهاد کتابفارسیکتاب کودک و نوجوانکدوم گروه سنی هستی؟کودک

داستان های فارسی فوق العاده برای کودکان

داستان های فارسی کودکانه مطلبی است که ما در این بخش می خواهیم به آن بپردازیم. انتخاب مناسب داستان برای کودکان، برای بسیاری از والدین، دغدغه بزرگی محسوب می‌ شود. مخصوصاً بر روی کودکان این نسل داستان نقش موثری بر شخصیت و رویاپردازی آن ها دارد. بنابراین شما باید داستان هایی را انتخاب کنید که علاوه بر سرگرمی، جنبه آموزشی هم برای کودکان خویش داشته باشد. ما تصمیم گرفتیم در این مقاله ۷ داستان کودکانه همراه با توضیحات به شما عزیزان معرفی کنیم پس تا انتها همراه ما باشید.

معرفی 7 مورد از جالب ترین داستان های فارسی کودکانه

ما در این بخش قصد داریم تا شما را با 7 مورد از بهترین داستان های فارسی کودکان آشنا نماییم.

  • گرگ گنده و خپله ماهی

اولین داستانی که می خواهیم به شما عزیزان معرفی کنیم داستان《گرگ گنده و خپله ماهی》نوشته طاهره ایبد است. تصویرگری این داستان، به عهده گلریز گرگانی بوده است.

داستان《گرگ گنده و خپله ماهی》توسط واحد کودک نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده است. این داستان، درباره گرگی است که دلش می خواهد یک ماهی بگیرد. در این کتاب ابتدا راوی در صدد روایت داستان است؛ اما یک مرتبه گرگ قصه وارد ماجرا می‌شود و می‌گوید آنچه که تا به الان راوی گفته است، اشتباه بوده و خود او نیز ادامه را تعریف می کند. اگر چه ماهی از گرد راه می‌ رسد و قصه او را قطع می‌ کند. اما این ماجرا ادامه پیدا می کند و مدام داستان پشت داستان می آید.

 

  • خاله پیره و خاله پیر تره

《خاله پیره و خاله پیرتره》از دیگر داستان های فارسی ا‌ست که باز هم به قلم طاهر ایبد نوشته شده ا‌ست. تصویرگری دلچسب این کتاب نیز کاری از گلنوش شریفی ا‌ست. انتشارات پیدایش، ناشر این کتاب بوده ا‌ست. این داستان زیبا، که داستان کودکان محسوب می شود، در مورد دو خاله دوست داشتنی که یکی از دیگری پیرتر ا‌ست، می باشد.

خاله پیرتره، خانه بزرگ تر، باغچه بزرگ تر و درخت های پر میوه تر دارد. همین ها باعث شد، که خاله پیره دلش بخواهد تمام این ها مال خودش باشد. به این منظور رفت و از خاله پیرتره خواست که خانه هایشان را باهم عوض کنند و بعد باغچه و…!

 

  • قصه های الفبا

«قصه های الفبا» به نویسندگی محمد رضا شمس توسط انتشارات هوپا منتشر شده است. این کتاب، یک کتاب جمع و جور است که در کنار آموزش الفبا به کودکان، دنیایی از داستان های فارسی بامزه را نیز به همراه دارد. این گونه ا‌ست که کودکان در هر داستان با یکی از حروف الفبا آشنا می شوند.

در این کتاب، حروف الفبا شخصیت بخشی شده اند.  هر کدام از آن شخصیت ها دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند.‌ حرفی که نویسنده قصد آموزش آن را دارد، مدام در داستان تکرار می‌شود و کودک با کلماتی که این حرف در آن ها به کار رفته آشنا می شود. طراحی این کتاب جوری است که حتی بزرگسالان هم از خواندن آن لذت می‌برند. برای مشاهده و خرید کتاب قصه های الفبا، به وب سایت رسمی اردیبهشت بوک مراجعه کنید.

 

  • زرافه من آبی ا‌ست

پیشنهاد ما در این بخش به عنوان داستان کودکان《زرافه من آبی است》به نویسندگی سوسن طاقدیس ا‌ست. نویسنده معروف کودک و نوجوان که جهان آثارش، مملو از زیبایی ها و تخیلات کودکانه است. توسط انتشارات امیرکبیر و به نقاشی علی رضا گلدوزیان منتشر شده است.

کتابی جذاب که داستان دختر کوچولویی یه نان بیتا بازگو می کند. این کودک در دفتر نقاشی اش زرافه ای را می کشد. سپس زرافه را با رنگ آبی، رنگ می کند. این کار باعث می شود بچه های دیگر نقاشی او را به تمسخر بگیرند و…

 

  • کرمی که هیولا شد

《کرمی که هیولا شد》از دیگر داستان های فارسی ا‌ست که توسط جعفر توزنده جانی به قلم تحریر درآمده است. ناشر این کتاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. گروه سنی این محصول، 4 تا 9 سال می باشد.

داستان این کتاب، روایت گر مجید، پسری شلخته است. مادر وی همیشه او را از کرمی که در کیفش پیدا خواهد شد، می‌ترساند. اما مجید اهمیتی به حرف های مادرش نمی دهد. تا اینکه حرف های مادرش به حقیقت می پیوندد. کرمی در کیف مجید پیدا می شود. اما این تازه شروع ماجراست! چرا که این کرم کم کم باعث مشهور شدن و پولدار شدن خانواده مجید می‌شود. برای مشاهده و خرید کتاب کرمی که هیولا شد ، به وب سایت رسمی اردیبهشت بوک مراجعه کنید.

 

  • موش سر به هوا

داستان《موش سر به هوا》جدیدترین اثر فرهاد حسن زاده می باشد که موفق به دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن نیز شده است. این کتاب با تصویرگری بی نظیر علی درخشان، پر از بازی و معما است. گروه سنی این محصول، 9 تا 14 سال می باشد.

 

موش سر به هوا، آن قدر حواس پرت و سر به هوا است که خیلی چیزها را فراموش می‌ کند. مثلا او یادش می‌رود توشه راه بردارد. یادش می‌ رود به چیزهای جزئی دقت کند. به خاطر همین سر به هوا بودن است که دیگران هم هر چه پیدا می کنند با او تقسیم نمی کنند. اما زمانی می‌رسد که جان همه افراد گروه در دستان موش قصه ما قرار می گیرد. به امید این که او بتواند جان همه را نجات دهد. برای مشاهده و خرید کتاب موش سر به هوا به وب سایت رسمی اردیبهشت بوک مراجعه کنید.

 

  • سنگریزه های بدون اسم

《سنگریزه های بدون اسم》کتابی از سید نوید علی اکبر با تصویرگری غزاله بیگدلو ا‌ست. همچنین تولید کننده این کتاب شهر قلم می باشد. گروه سنی این کتاب ۷ تا ۹ سال می باشد.

این داستان یکی از داستان های فارسی است که مفهوم جسارت و تجربه اتفاقات جدید را به کودکان آموزش می دهد. سنگریزه کوچولوها از مادرشان می خواهند تا مثل بچه چوب روی آب شنا کنند. شاید فکر کنید مادر آن ها مثل خیلی از مادر های دیگر، نگذارد هیچ سنگریزه ای پایش را داخل آب بگذارد. اما در کمال ناباوری داستان این گونه پیش نمی رود و بهتر است خودتان ادامه ماجرا را بخوانید!

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره درجه بندی سنی کتاب ها به زبان ساده

مشاهده و خرید کتاب کودک از اردیبهشت بوک

شاید خیلی از پدر و مادرها تنها چند نویسنده و شاعر محدود را بشناسند. اما لازم به ذکر است که بدانید در سال های گذشته نویسندگان زیادی در زمینه خردسال و کودک فعالیتشان را شروع کرده و با موفقیت آن را ادامه دادند.

اکنون شما گزینه های زیادی برای کودک دلبندتان دارید. شما می توانید بهترین داستان های فارسی کودکانه را از وبسایت رسمی فروشگاه اردیبهشت بوک بخش کتاب کودک و نوجوان با بهترین کیفیت در جلد و چاپ تهیه نمایید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا