اردی نوشتی هاآمریکاییپرفروش های کتابپیشنهاد کتاب

آمریکا؛ آتش برخاسته از زیر خاکستر

از ادبیات هر کشور چه بخوانیم؟

آمریکا؛ آتش برخاسته از زیر خاکستر

آمریکا؛ آتش برخاسته از زیر خاکستر

هر سرزميني در دل فرهنگ و تاريخ خود، شاخه‌هاي فراواني دارد كه در جهان با آنها شناخته مي‌شود. ادبيات يكي از مهم‌ترين و تاثيرگذارترين اين شاخصه‌ها به‌شمار مي‌آيد. ادبيات هر كشوري تابعي از شرايط اجتماعي، سياسي و فرهنگي آن كشور است.

آمریکا و سیر تکاملی ادبیات داستانی آن، روایتی پرفراز و نشیب در دل تاریخ کشوری است که دوره‌های مختلفی از استعمار، جنگ‌های داخلی و جهانی و استقلال را پشت سر گذاشته است و امروز، ادبیاتی مستقل دارد؛ استقلالی که با بیرون آمدن از زیر سایه ادبیات انگلستان و پرورش استعدادهای خود در یک مسیر سخت و ناهموار بدست آمده است.

ما راوی گوشه‌ای از این تلاش موفقیت‌آمیز هستیم…

 

«خوشه‌های خشم»خوشه هاي خشم  - ادبيات آمريكا

روایتی از جان استاین بک، نویسنده شهیر آمریکایی و برنده جایزه نوبل ادبیات که در آن از نگاه یک خانواده تنگدست، وقایع سیاسی و اقتصادی دهه 30 میلادی و دوران رکود آمریکا و تضاد طبقه‌ی کارگر و سرمایه‌داران را به زیبایی توصیف می‌کند.

پيرمرد و دريا - ادبيات آمريكا«پیرمرد و دریا»

رمانی کوتاه و اثری شاهکار از نویسنده بزرگ آمریکایی، ارنست همینگوی، که با ظرافت قلم خود و در سادگی و صراحت تمام داستان تلاش‌های یک ماهیگیر پیر کوبایی در میان دریا برای به دام انداختن یک نیزه‌ماهی بسیار بزرگ که به نوعی برای خودش مبارزه مرگ و زندگی می‌باشد را روایت می‌کند.

 

«خشم و هیاهو»خشم و هياهو  - ادبيات آمريكا

اثری بی‌نظیر و از برترین آثار ادبیات آمریکا نوشته ویلیام فاکنر، نویسنده بزرگ آمریکایی، که در آن با یک سبک روایت نو و تاثيرگذار داستان خانواده کامپسون که در گذشته اشراف‌زاده بوده‌اند و اکنون برای حفظ اموال و آبرویشان تلاش می‌کنند را روایت می‌کند.

 

 

بر باد رفته  - ادبيات آمريكا«بربادرفته»

یکی از زیباترین عاشقانه‌های دنیا، اثری بی‌نظیر از مارگارت میچل، نویسنده زن آمریکایی است؛ داستانی که در آن عاشقانه‌های افراد مختلفی روایت می‌شود و عشق آتشین و پرماجرای اسکارلت اوهارا و اشلی را توصیف می‌کند.

 

 

«تصویر یک زن»تصوير يك زن - ادبيات آمريكا

داستانی از هنری جیمز، نویسنده آمریکایی است که در آن داستان ایزابل آرچر، یکی از قهرمانان زن بزرگ در ادبیات آمریکا را تعریف می‌کند که در تلاش است تا بتواند استقلال و آزادی خود را بدست آورد و با سرنوشت خود روبه‌رو شود.

زنان كوچك - ادبيات آمريكا

 

«زنان کوچک»

رمانی تاثیرگذار و عمیق از لوئیزا می آلکوت، نویسنده آمریکایی است که در آن داستان چهار خواهر که هر کدام برای غلبه بر مشکلاتشان تلاش می‌کنند و در روزهای سخت، زندگی پر از عشق، امید، همبستگی و ایثار را تجربه می‌کنند را روایت می‌کند؛ تجربه‌ای که باعث می‌شود خیلی زودتر بزرگ شوند و به بلوغ فکری برسند.

 

«گتسبی بزرگ»گتسبي بزرگ - ادبيات آمريكا

رمان جاویدان و ماندگار ادبیات آمریکا به قلم اسکات فیتز جرالد، نویسنده آمریکایی است که داستان نیک کاراوی و همسایه میلیونر و مرموز او به نام گتسبی است که در پس مهمانی‌های پر زرق و برق و همیشگی او رازی پنهان نهفته است.

 

«ناتور دشت»

داستانی محبوب و پر طرفدار از دی.جی.سلینجر، نویسنده آمریکایی، که در آن داستان نوجوانی هفده ساله که از دنیای آدم بزرگ‌ها خوشش نمی‌آید و متوجه افکار پوچ مردم در جامعه‌ی خود شده است، از مدرسه احراج شده و حالا در یک مرکز توان‌بخشی داستان زندگی‌اش را برای روانکاو خود تعریف می‌کند، روایت می‌شود.

ناتور دشت - ادبيات آمريكا

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا