اردی نوشتی ها

فرانسه؛ مهد کلاسیک های ماندگار

از ادبیات هر کشور چه بخوانیم؟    فرانسه، مهد كلاسيك هاي ماندگار

فرانسه؛ مهد کلاسیک های ماندگار    

فرانسه کشوری که تاریخ آن به نوآوری در هنر و ادبیات گره خورده است، سرزمینی که داستان‌های عاشقانه و کلاسیک ماندگارش، بیشترین جایزه ادبی نوبل را برای نویسندگان این کشور به ارمغان آورده است‌.

«در جست و جوی زمان از دست رفته»
شاهکار ادبیات فرانسه به قلم مارسل پروست که آن را در ۷ جلد با نام های مستقل و با موضوع تحلیلِ جامعه فرانسه در اواخرِ سده نوزدهم نوشته است.
این رمان، رکورد گینس طولانی‌ترین رمان تاریخ را در اختیار دارد.

بينوايان،  ویکتور هوگو «بینوایان»
رمانی تاریخی نوشته ویکتور هوگو، از برجسته‌ترین نویسندگان جهان که آن را جزء برترین آثار ادبیات فرانسه می‌دانند.
رمانی که در دل یک شورش در شهر پاریس، زندگی شخصیت‌های کتاب را روایت می‌کند‌.

 

«بابا گوریو»
اثری خواندنی از انوره دو بالزاک که آن را از بزرگ‌ترین رمان‌های دنیا و شاهکاری ادبی می‌دانند؛ این رمان سرنوشت انسان‌های گوناگونی است که در قالب شخصیت‌های مثبت و منفی عناصر سازنده داستان را تشکیل می‌دهند.

«سقوط»
اثر برجسته آلبر کامو، نویسنده و فیلسوف فرانسوی که در این کتاب با ظرافت نوشتاری خود موضوعاتی مثل قضاوت، برداشت دیگران و تاثیر نگاه‌ها و برخوردهای اجتماعی بر روی انسان را شرح می‌دهد.

سقوط، اثر برجسته آلبر كامو       تهوع، از معروف‌ترین آثار ژان پل سارتر

«تهوع»
یکی از معروف‌ترین آثار ژان پل سارتر که به زیبایی داستان نویسنده‌ای فرانسوی به اسم آنتوان روکانتن را روایت می‌کند که در تنش با احساسات و عقاید خود درباره‌ی جهان و آدم‌های پیرامون آن است.

«جنس دوم»    جنس دوم، سیمون دوبووار
یکی از جنجالی‌ترین کتاب‌های تاریخ فرانسه به نوشته سیمون دوبووار، فیلسوف و نویسنده پیشرو فرانسوی که به طرزی شگفت‌آور به به بررسی زوایای گوناگون مسئله زنانگی می‌پردازد و نگاهی به جنبه‌های تاریخی، اجتماعی، فلسفی و روانی این پدیده می‌اندازد.

 

«زندگی در پیش رو»
کتابی نوشته رومن گاری، نویسنده مشهور فرانسوی که در آن داستان زندگی پسربچه‌ای در دنیایی پر از حقایق سیاه را روایت کرده است.

«مالون می‌میرد»
رمانی جریان‌ساز با داستانی متفاوت و به‌یادماندنی اثر ساموئل بکت که قصه پیرمردی در روزهای آخر زندگی است که برای گذران وقت، قصه‌هایی در ذهن خود می‌سازد و شخصیت‌های گوناگون و متفاوتی از قوه‌ی تخیل او می‌گذرند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا