متفرقه

زندگینامه نویسنده قلعه حیوانات و معرفی تمام آثار جورج اورول

جورج اورول یکی از نویسندگان مطرح انگلیسی می باشد. اریک آرتو بلیر، نام نویسنده معروف انگلیسی است که به نام مستعار جورج اورول شهرت دارد. او در سال ١٩٠٣ در هند چشم به جهان گشود. در آن زمان هند در استعمار انگلستان بود. با گذشت زمان، نام مستعار او به قدری به او وابسته شد که افراد کمی به جزء بستگان وی می دانستند که نام اصلی او بلر است. تغییر نام او با تغییری عمیق در سبک زندگی وی همگام بود. به گونه ای که در آن او از ستونی از تشکیلات امپراتوری بریتانیا به یک شورشی ادبی و سیاسی تبدیل شد. خانواده بلر قبل از جنگ جهانی اول به انگلستان مهاجرت کردند.

او بعد از بازگشت به همراه پدر و مادرش به انگلستان، در سال 1911 به یک مدرسه شبانه روزی در سواحل ساسکس فرستاده شد. او به جای ثبت نام در دانشگاه، تصمیم گرفت از سنت خانوادگی پیروی کند. در سال 1922 به عنوان دستیار ناظر منطقه در پلیس امپراتوری هند به برمه رفت. در سال در سال ۱۹۴۴، جورج اورول و همسرش آیلین، پسری را به فرزندخواندگی گرفتند. نام وی به ریچارد تغییر کرد. جورج اورول به عنوان نویسنده، روزنامه نگار، شاعر، منتقد و مقاله نویس از جایگاه بالایی در ادبیات جهان برخوردار است.

زندگی ضد نژادپرستانه جورج اورول

جورج اورول در سال ١٩٢٨ به دلیل رفتارهای نامناسبِ نژاد پرستانه پلیس با مردم برمه، از پلیس امپراطوری برمه استعفا داد. او احساس گناه می کرد که موانع نژادپرستانه و کاست، مانع از آمیختگی او با برمه ها شده است. بر این باور بود که می تواند با غوطه‌ورشدن در زندگی مردم فقیر و رانده اروپا، بخشی از گناه خود را جبران کند.

او با پوشیدن لباس‌های ژنده و کهنه به شرق لندن رفت تا در خانه‌های ارزان قیمت در میان کارگران و گدایان زندگی کند. مدتی را در محله های فقیر نشین پاریس گذراند. به عنوان ماشین ظرف شویی در هتل ها و رستوران های فرانسه مشغول به کار شد. او جاده های انگلستان را با ولگردهای حرفه ای زیر پا گذاشت. وی به مردم محله های فقیر نشین لندن در مهاجرت سالانه آن ها برای کار در هاپفیلدهای کنتی پیوست.

آشنایی با آثار جورج اورول

از مشخصه های اصلی آثار جورج اورول می توان به انتقادات گزنده ی اجتماعی، مخالفت با توتالیتاریسم و حمایت آشکار از سوسیالیسم دموکراتیک اشاره کرد. در اینجا شما را با کتاب ها و مقالات نوشته شده توسط اورول آشنا خواهیم کرد.

1. روز های برمه

اولین رمان جورج اورول، روزهای برمه (1934) می باشد. این اثر الگوی داستان های بعدی او را در به تصویر کشیدن فردی حساس، وظیفه شناس و از نظر عاطفی منزوی که در تضاد با یک محیط اجتماعی سرکوب گر یا ناصادق است، تثبیت کرد. شخصیت اصلی سریال روزهای برمه، یک مدیر کوچک است که به دنبال فرار از شوونیسم دلهره آور و تنگ نظر استعمارگران بریتانیایی در برمه به سر می برد. با این حال، همدردی او با مردم برمه به یک تراژدی شخصی پیش بینی نشده، ختم می شود.

2. دختر کشیش جورج اورول

قهرمان رمان دوم جورج اورول، «دختر روحانی » (1935) یا همان دختر کشیش می باشد. کشیش مردی ناراضی است که در تجربیاتش در میان برخی از کارگران کشاورزی به رهایی کوتاه مدت و تصادفی از زندگی دست می یابد. برای مشاهده و خرید کتاب دختر کشیش اثر جورج اورول به وب سایت رسمی اردیبهشت بوک مراجعه کنید.

3. جاده به اسکله ویگان جورج اورول

اولین کتاب سوسیالیستی جورج اورول جاده به اسکله ویگان، درسال ١٩٣٧ بود که یک رساله سیاسی بدیع و غیر متعارف به شمار می رود. این کتاب با توصیف تجربیات خود از زمانی که او برای زندگی در میان معدن چیان فقیر و بیکار به شمال انگلستان رفت و زندگی آن ها را به اشتراک گذاشته و مشاهده کرد آغاز می شود. به مجموعه ای از انتقادات تند از جنبش های سوسیالیستی موجود ختم می شود.

گزارش‌های بی‌رحمانه را با لحنی از خشم ترکیب می‌کند. در هنگام چاپ این کتاب، او در اسپانیا حضور داشت. برای گزارش جنگ داخلی به آن جا رفته بود تا به شبه نظامیان جمهوری خواه بپیوندد و در جبهه های آراگون و تروئل خدمت کرد. سپس به درجه ستوان دوم رسید. او در تروئل به شدت مجروح شد. این آسیب در بخش گلو، ضدای وی را برای همیشه تحت تأثیر قرار داد.

4. درود بر کاتالونیا

در ماه مه 1937، بعد از جنگیدن در بارسلونا علیه کمونیست‌هایی که سعی در سرکوب مخالفان سیاسی خود داشتند، از ترس جان خود مجبور به فرار از اسپانیا شد. این تجربه او، جورج اورول را با ترسی مادام‌العمر از کمونیسم مواجه کرد. این اوامر اولین بار در شرح واضح تجربیات اسپانیایی‌اش، ادای احترام به کاتالونیا (1938) بیان شد، که بسیاری آن را یکی از بهترین کتاب‌های او می‌دانند.

5. جورج اورول نویسنده قلعه حیوانات

در سال 1944 جورج اورول مزرعه حیوانات را به پایان رساند. یک افسانه سیاسی بر اساس داستان انقلاب روسیه و خیانت آن توسط جوزف استالین می باشد. در این کتاب، گروهی از حیوانات انباری، اربابان انسان استثمارگر خود را سرنگون می‌کنند. سپس یک جامعه برابری‌خواهانه برای خود راه‌اندازی می‌کنند. سرانجام رهبران باهوش و قدرت دوست حیوانات، یعنی خوک ها، انقلاب را زیر پا می گذارند.

دیکتاتوری را تشکیل می دهند که اسارت آن حتی از اسارت اربابان انسانی سابقشان ظالم تر و بی رحم تر است. (“همه حیوانات برابرند، اما برخی از حیوانات برابرتر از دیگران هستند). در ابتدا اورول در یافتن ناشر برای این شاهکار کوچک مشکل داشت، اما زمانی که در سال 1945 منتشر شد. مزرعه حیوانات او را به شهرت رساند. برای مشاهده و خرید کتاب قلعه حیوانات اثر جورج اورول به وب سایت رسمی اردیبهشت بوک مراجعه کنید.

6. رمان ١٩٨۴ جورج اورول

این رمان داستانی با جذابیت های دائمی است که در آن نویسنده سعی کرده همیشه ارتباط خود را با شرایط متغیر دنیای پیرامون حفظ کند. در واقع رمان ١٩٨۴در آینده ای خیالی روایت می شود که در آن جهان تحت سلطه سه دولت پلیس تمامیت خواه همیشه متخاصم است. قهرمان کتاب، وینستون اسمیت انگلیسی، یک کارمند حزب کوچک در یکی از این ایالت ها است. اشتیاق او به حقیقت و نجابت، او را به شورش مخفیانه علیه دولت سوق می دهد. حکومت خود را با تحریف سیستماتیک حقیقت و بازنویسی مداوم تاریخ مطابق با اهداف خود تداوم می بخشد. اسمیت با یک زن هم فکر رابطه عاشقانه دارد، اما سپس هر دو توسط پلیس فکر دستگیر می شوند. برای مشاهده و خرید کتاب 1984 اثر جورج اورول به وب سایت رسمی اردیبهشت بوک مراجعه کنید.

7. به آسپیدیستراها رسیدگی کن

این یک رمان اجتماعی می باشد که در سال 1936 توسط جورج اورول نوشته شده است. موضوع اصلی کتاب در مورد جاه طلبی گوردون کامستاک برای به چالش کشیدن پول و موقعیت کذایی و زندگی کسل کننده ای است که در پی دارد.

8. آس و پاس ها

در این کتاب که اولین بار در سال 1933 منتشر شد و تا سال 1982 مکرر تجدید چاپ شد. زندگی سخت و فقر جانکاه طبقات محروم لندن و پاریس با قلمی دقیق شرح داده شده است.

9. هوای تازه نفس از جورج اورول

این رمان حال و هوای مأیوس‌کنندهٔ انگلستان قبل از جنگ را با اوضاع بعد از جنگ مقایسه می‌کند. مرد میانسالی به یک‌باره از زندگی روزمره‌اش خسته شده و برای تنفس هوایی تازه، یاد ایام کودکی خود می‌کند.

10. پول و دیگر هیچ (تسلیم)

این رمان زندگی غم انگیز و در عین حال جذاب و زیبای جوانی سی ساله را روایت می کند. وی از احترام به پول در جامعه متنفر است و تصمیم می گیرد از وابستگی و تعلق خود به دنیای پول خلاص شود.

11. در کام نهنگ و مقالات دیگر

این اثر مجموعه‌ای از ۸ مقاله به نام های در کام نهنگ، در اعماق معدن، انگلستان، انگلستان شما، شلیک به فیل و لیر، تولستوی و ابله، سیاست روباروی ادبیات، سیاست و زبان انگلیسی و منع ادبی است.

12. شیر و تک شاخ

جورج اورول در مقاله خود با عنوان «شیر و تک شاخ: سوسیالیسم و نابغه انگلیسی» درباره بریتانیا در طول جنگ جهانی دوم می نویسد. به نظر او، یک انقلاب سوسیالیستی می تواند به انگلستان در برابر نازی ها کمک کند.

13. جاده‌ای به اسکله‌ی ویگان (ژرفنا) اثر مشهور جورج اورول

در سال 1937 این کتاب توسط جورج اورول نوشته و منتشر گردید. این اثر در قالب یک تحقیق منطقی اجتماعی، به بررسی نحوه زندگی طبقه ی کارگر می‌پردازد. از آنجایی که پیش زمینه آن دوران جنگ جهانی دوم است؛ لذا کتاب دوست داشتنی برای علاقه مندان به سیاست است.

14. راهی به اعماق

این کتاب یک رمان خیلی جذاب و روان از جورج اورول است. این اثر ماجرای ضعف مالی معدن چیان را ذکر می نماید.

15. زوال قتل انگیلیسی

در این کتاب او همراه با شوخ‌طبعی از علاقه شدید انگلیسی‌ها به خواندن خبرهای جدید داغ درباره قتل (قتل‌های ناشی از تفاوت‌های طبقاتی، مسمومیت و عشق) حرف می‌زند. این کتاب یکی از کتاب های خاص مجموعه “ایده های بزرگ” متشکل از داستان های کوتاه اثر جورج اورول است.

16. فاشیسم و دموکراسی

این کتاب شامل پنج مقاله شکوفاب جورج، درباره فاشیسم و دموکراسی است. جورج اورول این کتاب را در تاریک ترین روزهای جنگ جهانی دوم نوشت. پرتره ای قدرتمند از کشوری را به تصویر می کشد که قدر هنجارها و ایده آل های دیگر در آن دانسته نمی شود.

17. کتاب ها و سیگارها

این کتاب مقالات سرگرم‌کننده و بی‌نظیری از جورج اورول را به نمایش می گذارد؛ که با مقاله‌ای درباره مقایسه هزینه های خرید کتاب، مطبوعات و سیگارها شروع می شود و مقالات دیگر درباره مشکلات کتاب‌فروش‌های دست دوم، مشکلات آزادی مطبوعات، منتقدان ادبی و معنای واقعی وطن پرستی است.

18. مقاله من چرا می نویسم یکی از جذاب ترین اثر جورج اورول

جورج اورول دراین مقاله ی جذاب و آموزنده، با جزئیات به شرح سفر شخصی خود در مسیر نویسنده شدن می پردازد. او کتاب را با جزئیاتی درباره ی دروان کودکی نه چندان شاد خود آغاز می کند. این کتاب درسال ١٩۴۶ به انتشار رسید.

خرید آثار این اهل قلم از اردیبهشت بوک

جورج اورول به دنبال جهانی آرمانی و فراتر از مکاتب و ایدئولوژی‌های سوگیرانه، خوشبختی بلاواسطه و خودجوش را به تصویر می‌کشد. در مقابل منفعت طلبی و زیاده خواهی نوع بشر را سد راه این رویا می‌داند. کتاب‌های او کتاب‌هایی زنده هستند و برای زمانی خاص نوشته نشده اند.

برای درک آثار جورج اورول نویسنده قلعه حیوانات، باید بفهمیم که این سیاسی ترین نویسنده چه چیزی را دوست داشت و از چه چیزی متنفر بود. او در برابر چه چیزی قیام کرد و از چه چیزی دفاع کرد؟ جورج اورول نویسنده ای شجاع، ارزشمند و منحصر به فرد بود. اورول با نوشتن کتاب قلعه حیوانات به شهرت رسید. قلعه حیوانات با داستان بی نظیرش همیشه در فهرست بهترین کتاب های جهان قرار دارد. برخی از مقالات او در قالب کتاب نوشته شده‌اند. شما می توانید مهم ترین و زیباترین آثار وی را از بخش کتاب بزرگسال در وب سایت فروشگاهی اردیبهشت بوک خریداری نمایید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا