متفرقه

معرفی 10 اپلیکیشن برنامه ریزی و مدیریت زمان

در دنیایی زندگی می کنیم که پر از حواس پرتی است و ممکن است بسیاری از کارهای روزانه خود را فراموش کنیم یا در زمان مناسب انجام ندهیم. پس اگر میخواهید در رسیدن به اهداف خود موفق باشید و تمام کارهای روزمره خود را بدون فراموشی و در زمان خود پیگیری نمایید، لازم است تا یک اپلیکیشن برنامه ریزی داشته باشید. باید کارهای روزانه خود را توسط یک نرم افزار مدیریت زمان برنامه ریزی کنید تا بتوانید تمامی کارهای خود را در زمان مناسب انجام دهید. در این مقاله قصد داریم تا 10 اپلیکیشن برنامه ریزی و مدیریت زمان فارسی و انگلیسی را به شما معرفی کنیم. که می توانید از این applications برای سازماندهی کارهای روزانه خود استفاده کنید. بنابراین تا انتهای این مقاله با اردیبهشت بوک همراه باشید.

ویژگی های اپلیکیشن برنامه‌ریزی خوب چیست؟

  • طراحی خوب: در نظر گرفتن رابط کاربری مناسب (UI) و طراحی تجربه کاربری (UX) تاثیر زیادی بر تجربه کاربر دارد. علاوه بر زیبایی شناسی application، هماهنگی رنگ، استفاده از آیکون های ساده و مینیمال از الزامات طراحی خوب است. که می تواند تاثیر بیشتری بر روی کاربر داشته باشد.
  • سهولت استفاده: یکی از مهم ترین ویژگی های یک نرم افزار برنامه ریزی خوب، سهولت در استفاده می باشد که دارای رابط کاربری ساده و قابل درک باشد.
  • اشتراک‌گذاری آسان: تقویم‌ها و برنامه‌ریزان باید در بسیاری از پلتفرم‌ها قابل اشتراک‌گذاری باشند تا کاربر  بتواند به راحتی آن‌ها را با همکاران و افراد مورد نظر خود به اشتراک بگذارد.
  • ویژگی های قابل تنظیم: یکی از بزرگترین مسائل در انتخاب یک اپلیکیشن مدیریت زمان، سفارشی کردن ویژگی های application است. برنامه باید به کاربر اجازه دهد پارامترهای زیادی را تغییر دهد و آنها را بر اساس نیاز خود تنظیم کند. وجود گزینه های سفارشی سازی در اپلیکیشن تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارد.
  • قابل استفاده در دستگاه های مختلف: یک اپلیکشین برنامه ریزی شده باید در سیستم عامل های مختلف و دستگاه های مختلف استفاده شود. به عنوان مثال، تقویم گوگل و تقویم Outlook نمونه های بسیار خوبی در این زمینه هستند. این نرم افزار قابل استفاده در گوشی های هوشمند اندروید و IOS بوده و دارای نسخه دسکتاپ بوده و با استفاده از کامپیوتر قابل اتصال می باشد.

بیشتر بخوانید: دیگر راه های موفقیت؟ بررسی تاثیر انواع موسیقی بر قدرت مطالعه

1- اپلیکیشن برنامه ریزی و مدیریت زمان Any.do

Any.Do، یک application رایگان برای سیستم عامل های iOS و اندروید است که همه امکاناتی که دفتر یادداشت و تقویم به شما ارائه می‌دهند را در محیطی جذاب فراهم کند. در محیط این نرم افزار گزینه های زیادی شامل: وظایف مهم، تقویم و یادآور وجود دارد. که هر یک می توانند در برنامه ریزی دقیق تر و مدیریت زمان به شما کمک کند. این application دارای مزایا و ویژگی های زیادی است که مهمترین مزایای اپلیکیشن Any.Do می توان به قابلیت دسته بندی کارها بر اساس فاکتور های مورد نظر، امکان مشاهده تمامی دسته بندی ها و کارها در یک صفحه در حالت افقی، قابلیت انتقال رویدادها از تقویم گوشی و امکان تغییر تاریخ آن ها می باشد.

دانلود نرم افزار Any.do

2- مدیریت زمان و لیست وظایف روزانه با Todoist

یکی دیگر از پیشرفته‌ترین نرم افزارهای مدیریت زمان و کارهای روزانه Todoist است. اگر کاربر مبتدی هستید و نیاز به یک اپلیکیشن برنامه ریزی با امکانات جانبی خوب دارید، ما به شما Todoist را پیشنهاد می کنیم. در این اپ شما می‌توانید لیستتان را به چند پروژه تبدیل کنید و برای هر یک برچسب جداگانه‌ای داشته باشید. همچنین می‌توانید، یادآورها و زمان های مقرر را اولویت‌بندی کنید تا به شما اطلاع دهد. این اپلیکیشن کاربردی مدیریت زمان می‌تواند با اختصاص وظایف به هر فرد انجام پروژه‌های گروهی و همکاری بین افراد را آسان کند. در نتیجه اگر دنبال مدیریتی حرفه‌ای برای کارهای روزانه‌ خود  هستید، این اپلیکشین پاسخ شما را خواهد داد.

دانلود نرم افزار Todoist

3-  برنامه‌ریزی و مدیریت کارها با Microsoft To Do

نرم افزاری فوق العاده برای برنامه‌ریزی روزانه کارها و مدیریت زمان که دارای امکانات منحصر به فرد زیادی برای کاربران اندروید است. اپلیکیشن Microsoft To Do با وجود اینکه کاربری ساده دارد، ولی دارای امکانات کاربردی بسیار خوبی است که ازمهم ترین ان می‌توان به یادآور موعدهای مقرر و رسیدگی به برنامه‌های مهم روزانه بر اساس اولویت و همچنینی یادداشت‌برداری، آن‌ اشاره نمود.

دانلود نرم افزار Microsoft To Do

4- Google Keep  اپلیکیشن برنامه ریزی و برای مدیریت زمان

اگر میخواهید روشی سریع را برای فهمیدن ایده ها، افکار و کارهای خود داشته باشید، حتما Google Keep بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.  این برنامه به شما اجازه خواهد داد تا انواع لیست ها ، یادداشت های روزانه ، یادآوری های زمان بندی شده را در برنامه اضافه کنید. یکی از مهم ترین ویژگی های این application این است که به شما اجازه می دهد تا عکس هایی خود را به لیست کارهای روزانه اضافه تمایید.

دانلود نرم افزار Google Keep

5-  اپلیکیشن مدیریت کارها  Asana

Asana  یکی دیگر از برنامه هایی است که در لیست کارهای روزانه میتواند به شما کمک کند. از این نرم افزار می توانید برای افزودن انواع کارها، تنظیم یادآوری، اضافه نمودن یادداشت ها استفاده کنید. این نرم افزار در اصل یک اپپلیکیشن مدیریت زمان است که بیشتر در برنامه های تیمی و مدیریت تیم مورد استفاده قرار می گیرد. که به شما این امکان را می دهد تا کاربران دیگر را برای دسترسی به حساب کاربری اضافه کنید. جدای از تمامی کارهای انجام شده در این برنامه، شما می توانید پروژه های مرتبط با تیم را مدیریت کنید. آنها را اولویت بندی کنید و برای آن زمان مقرر اضافه نمایید.

دانلود نرم افزار Asana

6-Google Tasks اپلیکیشنی برای مدیریت هر کاری

این برنامه‌ی کاربردی با چندین میلیون دانلود از مارکت اندروید در صدر برترین برنامه‌های مدیریت کار اندروید قرار دارد. اگر بخواهیم به ویژگی‌های این نرم افزار اشاره کنیم، باید به دسته‌‌بندی کارها، کاربری آسان، امکان حذف، هماهنگ سازی با تاریخ، دسته‌بندی کارها و غیره اشاره کرد. همچنین به نمایش کارهای روزانه و رویداد‌ها در تقویم گوگل، سیستم یادآوری با قابلیت تکرار، امکان جستجوی وظایف با قابلیت تطبیق خودکار اشاره کرد.

دانلود اپلیکیشن Google Tasks

7- اپلیکیشن Memorigi برای برنامه ریزی کارها

اگر چه برنامه Memorigi  محبوبیت چندانی ندارد. ولی میتوان گفت که تقریباً تمام ویژگی هایی که شما برای یک برنامه نیاز دارید را دارد. و همه کارهای روزانه ای که باید داشته باشید را دسته بندی می کند. مهم ترین نکته مورد اشاره اپلیکیشن Memorigi رابط کاربری آن است که بسیار روان و آسان است. همچنین این برنامه دارای ویژگی همگام سازی ابری است که این قابلیت را دارد تا چندین برنامه تقویم دیگر را همگام کند. این برنامه مشابه سایر اپلیکشین های برنامه ریزی و مدیریت زمان دارای امکاناتی مانند: لیست کارها، یادآوری ها می باشد.

دانلود اپلیکیشن Memorigi

8- نرم افزار برنامه ریزی کارها  Clockify

این برنامه، یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن مدیریت زمان است. از مهم تریم قابلیت آن این است که می تواند مدت زمانی را که بر روی فعالیت های مختلف سپری نموده اید را ثبت نماید. و با ارائه داده‌های مناسب به شما در بهبود روند کارهایتان کمک می کند. مهم ترین قابلیت های این برنامه میتوان به: دریافت گزارش‌های آماری، داشبورد کاربر پسند، استفاده آسان، امکان استفاده از تایمر آنلاین اشاره نمود.

دانلود اپلیکیشن Clockify

 9- اپلیکیشن Ike

این برنامه یکی دیگر از اپلیکشین های مدیریت زمان است که به کاربران این امکان را می دهد. تا کارهای مهم و ضروری را مرتب نمایند و ترتیب دهند. از دیگر ویژگی آن میتوان به حرکات بصری برای کاربران اشاره کرد. که می توانند برای مدیریت وظایف استفاده شوند.

دانلود اپلیکیشن IKe

 10- اپلیکیشن مدیریت زمان DeskTime

از دیگر نرم افزارهای مدیریت زمان می توان به DeskTime اشاره کرد. که دارای قابلیت هایی مانند: ردیابی اتوماتیک زمان، توزیع زمان مناسب به پروژه ها و وظایف و ارائه آمار از داده ها اشاره کرد.

دانلود اپلیکیشن DeskTime

 

جمع بندی

اپلیکیشن های زیادی برای مدیریت کارهای روزانه شما وجود دارد که میتوانید با توجه به نیازتان از آن‌ها استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داشتیم که مهم ترین آنه ا را به شما معرفی کنیم تا با آن ها آشنا شوید و دانلودشان کنید. با این وجود همه ی ما میدانیم که هیچ چیز به اندازه ی برنامه ریزی روی کاغذ نمی تواند تاثیرگذار باشد. حال اگر این برنامه ریی روی پلنرهای زیبا، جذاب و کاربردی اردیبهشت بوک انجام شود صد در صد لذت بخش و عملی تر نیز خواهد بود. برای خرید پلنر به فروشگاه ما مراجعه کنید.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا